Határtalanul! program élménybeszámoló

logók

Horvátországi kirándulás

A hét év alatt nagyon sok osztálykiránduláson részt vettünk, voltunk Budapesten, Diósgyőrben, Tiszánál stb. de a legszebb élményem az idei Horvátország volt.

Egy pályázat segítségével június 6.-án reggel 5:00-kor indultunk busszal Horvátországba egy hétre. Az első hely, ahol megálltunk Szlovénia volt ott megnéztük Lendván a Bánffy-Esterházy kastélyt, megnéztük a Szent István szobrot, tőle nem, messze pedig a Makovecz Imre által épített kultúrpalotát. Utána megnéztük Bántornyát és a Dobornok határában megépült trópusi kertet, ami a Közép-Európa legnagyobb orchidea farmja. Olyan 19:45 körül oda értünk a Hódosi diákszállóba megvacsoráztunk és elmentünk aludni. A második napon reggel korán indultunk Szlovéniából Horvátországba. Megálltunk Felsőszölnökön megnézni a Római Katolikus templomot és a Ptuj várát. Felsőlendván megtekintettük Szlovénia legnagyobb kiterjedésű várát. Mártonhelyre érve megnéztük a 14. századi gótikus templomot és a fővárosban voltunk az állatkertben. Szamoborban felmásztunk a várhoz. Egy éjszakát töltöttünk Horvátország fővárosában, Zágrábban a Hostel szálláson. A harmadik napon városnéző sétára indultunk. Zágrábban meglátogattuk a Káptalandombon emelt székesegyházat innen átsétáltunk Felsővárosban (Gradacba) itt találtuk a Jellasics-teret valamint a Szent Mark templomot. Miután elfoglaltuk a Selcén az apartmanokat lementünk a tengerpartra fürdeni. Megnéztük az akváriumot Crikvenicén. A negyedik napon felkerestük a magyar feliratú kikötői bólyákat és a Baross emléktáblát. Megnéztük a Tersatto várat és Abbázia utcáikon sétálgattunk itt volt egy 30 perces bazározásunk is. Elmentünk hajókirándulásra az Adrián, nagyon szép látvány volt a környék hegyei, a tenger hullámzása, a katamarán aljából megnéztük a tengeri uborkákat. Utána mentünk le a tengerpartra fürdeni. Az utolsó napon korán indultunk haza, de út közben megnéztük az Erdődyek várkastélyát, a Megyeházat a Draskovics palotát és a székesegyházat. Tettünk egy sétát a csáktornyai várnál. Elsétáltunk a Jeromos szlavoniai származás szentünk szobrához és a turulmadaras központi emlékoszlophoz. Olyan 22 óra körül értünk haza.

Nagyon hamar eltelt ez az öt nap. Nagyon tetszett az egész kirándulás, de legnagyobb élmény a hajókázás volt és látni a tengert fürödni benne. Gyönyörűek voltak a várak. Jó volt látni, hogyan élnek a külhonban élő magyarok, nagyon összetartó településeket alkotnak. Remélem lesz még alkalmam eljutni a családommal is Horvátorszába.