Óvodánkban több olyan választható foglalkozást szervezünk, melyek játékos formában fejlesztik az érdeklődő gyerekeket. A különféle tevékenységek során kibontakoztathatják képességeiket, tehetségüket, lehetőségük van megismerni problémamegoldó helyzeteket, a zene alapjait, sikerélményben részesülhetnek a sportolás és a testmozgás során, alkothatnak, vagy beleshetnek az iskolai életbe.



Hetente egy alkalommal játékos módon ismerkedhetnek meg az érdeklődő gyerekek a zene alapjaival: a szolmizációs hangokkal, azok elhelyezkedésével az ötvonalas hangjegyrendszerben, különböző ritmushangszerekkel, dalos játékokkal.

Feladatunk, hogy az élményt nyújtó zeneóvodai foglalkozások során a gyerekekkel felfedeztessük a dallam, a ritmus, a mozgás szépségét, a közös éneklés örömét.

A foglakozások legfontosabb eleme a játék, de hangsúlyt kapnak a zenéből fakadó momentumok, elsajátítódnak azok az alapfogalmak, amelyek megértése és gyakorlása megkönnyíti a későbbiekben a gyermekek számára a zene tanulását. A hangok tulajdonságainak megfigyeltetésével a hang hosszúság /ritmus/, a hangmagasság/ intonáció/, hangerő/ dinamika/, hangszín/hangfajták, hangszerek ismerete/ lehetővé teszik, hogy kirajzolódjanak a gyerekek előtt a hangok alapvető tulajdonságai. Az ezekhez kapcsolódó zenei fogalmak megismerése a mérőütés, dalritmus, dallamvonal, szolmizáció, ritmusok gyakorló nevei.

Célunk: Játékos formában megszerettetni a gyerekekkel a zenét, felfedeztetni a zene mesélő erejét. A zenei készségek, képességek fejlesztése, mert minél kisebb korban kerül a zenével kapcsolatban a gyermek, annál nagyobb az esély a képességei kibontakoztatására, melyet a későbbiekben akár zeneiskolában vagy az életük bármely területén kamatoztathatnak.

  • "Mindenkinek az a zene tetszik a legjobban,
  • amelyhez hozzászokott.
  • A korán fejlesztett jó ízlés nehezen rontható el később.
  • Ezért ügyeljünk az első benyomásra,
  • mert az egész életünkre kihathat."
  • (Kodály Zoltán)

Szeretettel várunk minden érdeklődő középsős és nagycsoportos óvodás gyermeket!

Az óvodás korú gyermekek egészséges életre való nevelése, mozgáskultúrájának fejlesztése, a sportolás megszerettetése, a tehetségek felfedezése az egyesületekbe történő közvetítése és segítése, és minden gyermek sikerélményben részesüljön a játékos csoportos együttműködésben, ezáltal is erősítve a félénkebb, gátlásosabb személyiségek kibontakoztatását.

Fontos, hogy mely életkorban kezdjük el a tehetségfejlesztést. Bizonyos mozgásbeli tehetség megjelenési ideje már óvodáskorban felfedezhető, s ennek programszerű fejlesztése már ez időtől fontos. A tehetség gyakran azonban csak későbbi életkorban nyilvánul meg.

Célunk a gyermekek természetes mozgásának, motoros képességének, labdaérzékének fejlesztése játékos formában.

Cél, hogy a félénkebb, bizonytalanabb kisgyermekek testben, lélekben és szellemben egyaránt fejlődjenek, és abszolút sikerélményt kapjon minden gyermek a csoportos/játékos együttműködésben.

  • sokoldalú mozgásos tapasztalatszerzés biztosítása, mely által fejlõdik szem-kéz, szem-láb koordinációjuk
  • kondicionális és koordinációs képességek fejlesztése
  • társas kapcsolatok alakítása
  • szabálytudat fejlesztése
  • lehetőség biztosítása tehetséges gyermekek részére a labdával való játékok megkedvelésére, különösképpen a labdarúgó sportág specifikus mozgás anyagának megalapozására, elsajátítására.
  • alapvető mozgáskultúra kialakítása

Foglalkozásunk kiemelten fejleszti a szociális-életviteli kompetenciákat, hiszen nagyon fontos az együttműködés, a szolidaritás a csapatjáték során. A gyermekeknek nagyfokú önállósággal kell rendelkezni a játék alkalmával, és meg kell találni az egyensúlyt az önérdek érvényesítése és a csapat érdeke között. Meg kell tanulniuk a sportszerűséget, a másik iránti toleranciát. Megtanulják elviselni a kudarcot és megismerkednek a konfliktusok lehetséges megoldásaival is.

Az egészséges életvitel részeként lényeges a mozgás örömének, szeretetének megalapozása. Ugyanakkor ezzel egyidejűleg a matematikai kompetenciaterület fejlesztését is kiemelkedően szolgálja, hiszen a gömbérzék fejlesztése, a test tulajdonságának megtapasztalása, térbeli ismeretek, információk szerzése és feldolgozása közben gondolkodási műveletek által a gondolkodási képességek fejlődnek, a tudásszerző képességek közül a problémamegoldás fejlődik. A képességfejlesztés és tehetséggondozás e formája lehetővé teszi a bizonyos fejlődési zavarokat mutató gyermekek, a hátrányos helyzetű és a HHH gyermekek számára is, hogy kiemelkedő mozgásos képességüket, ügyességüket kibontakoztathassák, ezáltal sikerélményekhez, elismeréshez jussanak. Társaik elismerése által fejlődik önbizalmuk, önbecsülésük. Kiemelten fontosnak tartjuk a labdaérzék fejlesztését, hiszen az egyik legváltozatosabb formában használható játékszer, kéziszer kétségkívül a labda. Az óvodás korban az érzelmi motiváció nagymértékben meghatározó a mozgástanulásban, -tanításban, ezért ebből a szempontból is kiváló szer, főleg, ha színe, nagysága és mintázata is vonzó a gyermek számára. Alapvető eszköze a mozgáskoordináció fejlesztésének is. A különböző labdás gyakorlatok kiválóan alkalmasak ezen, koordinációs képességek fejlesztésére.

A foglalkozásainkat heti rendszerességgel kidolgozott saját haladási napló alapján végezzük, valamint évente kétszer mérjük a résztvevő gyermekek mozgásügyességét és labdaérzékét (sikerkritériumok). A labda a mozgáskoordináció fejlesztésében is nagyon fontos kéziszer. Fejlesztjük általa az egyensúlyérzéket, ritmusérzéket, kombinációs képességet, térbeli tájékozódási képességet, szemkéz, szem-láb koordinációt és még számos területet. A labdával végzett játékos gyakorlatok által fejlődnek a gyermekek motoros képességei is, az erő, a gyorsaság és az állóképesség. Mivel a gyermekek nagyon szeretik a labdát, a vele való játékokat, örömmel járnak a foglalkozásokra. Újszerűsége abban rejlik, hogy az óvodai nevelésnek ma nem általánosan jelen lévő eleme az általunk alkalmazott ovi-foci módszer. A szülők folyamatos visszajelzései, illetve a minőségfejlesztési team által kidolgozott elégedettséget mérő dokumentumok eredményei jelzik a szülők elégedettségét. Nagyon jónak tartják az egészséges életmódra, sportra való nevelést.

Az óvodás korú gyermekek egyik kedvelt elfoglaltsága a manipulációs tevékenység, azon belül az alkotás.

A kézműves foglalkozás célja a gyermekek tér, forma, színképzetének gazdagítása, esztétikai, szép iránti nyitottság, igényesség alakítása, illetve a különböző technikákkal való megismerkedés. Kreativitásukat, finommotorikájukat, kézügyességüket, kitartásukat fejleszti, alkotó kedvüket erősíti. Emellett kéz-, ujjtorna gyakorlatokkal is ügyesítjük a kezeket.

Heti rendszerességgel, szerda délutánonként találkozunk az 5-6 éves korosztályú óvodásainkkal, akik az általuk készített alkotásaikat hazavihetik, vagy díszíthetik velük a saját csoportszobájukat.

A megszokott vizuális eszközök és anyagok mellett minden héten valamilyen különleges, újszerű, varázslatos dolgot kipróbálhatnak és felhasználhatnak a foglalkozásra járó gyerekek.

Délutáni foglalkozások keretében LOGICO tehetségműhelyt szervezünk 2021. október 5-től, minden kedden, délután 15:30-tól.

Olyan nagycsoportos gyermekek jelentkezését várjuk, akik kíváncsiak, tájékozottak, kedvelik a problémamegoldó helyzeteket, kreatívak, a matematika területén „tehetségígéretek”. Ezek felfedezésében a csoportokban dolgozó óvodapedagógusok segítségükre lehetnek.

Cél:

  • A tehetséges gyermekek erős oldalának fejlesztése.
  • A tehetséggel összefüggő gyenge oldalainak kiegyenlítése. (Pl: pszichés, szociális)

Feladatok:

  • A gyermekek képesek legyenek a figyelem összpontosítására, a problémamegoldó kreatív gondolkodásra.
  • Optimális fejlesztés biztosítása, önmagukhoz mérten tehetségük kibontakoztatása.

A tevékenységek szervezése komplexen, de játékosan történik, a környezeti nevelés által szerzett tapasztalatokra építve. A foglalkozásokat mozgásos feladatokkal, zenével, mondókákkal, valamint vizuális élményekkel színesítjük, ugyanakkor nagy hangsúlyt fektetünk a verbális megnyilvánulások ösztönzésére is.

A fejlesztés várható eredményei:

  • A megfigyelésekre épülő tapasztalatszerzés keretében a matematika területén fejlődik az érzékelés, észlelés, a figyelem, a memória és a problémamegoldó gondolkodás.
  • Az emlékezés területén a mozgásos, cselekvéses, valamint a képi emlékezés.
  • A megértésben az azonosítások, megkülönböztetések, összefüggések felismerése a cél.
  • Az ítélőképességben annak megítélése, hogy valami igaz vagy hamis.
  • A konstruálásban pedig szabad, és egy-egy feltételnek megfelelő alkotások, formák, mennyiségek, összefüggések előállítása, megkeresése.

A gyermekek közösségi érzésének erősítésével képesek a társak munkájának megfigyelésére, gondolataik megértésére, véleményének megfogalmazására, vitakultúra alakulására. Fontos, hogy tudjanak egymásnak segítséget nyújtani, és azt elfogadni a közös mikrocsoportos, valamint páros tevékenységekben.

Októbertől ovi aerobic délutáni foglalkozás indul, egy vidám, lendületes,könnyed, zenés torna, ahol a gyerekek táncos alaplépéseket és gimnasztikai mozgásformákat sajátíthatnak el játékos formában.

Célunk: a gyerekek erőnléti és koordinációs képességének segítése, valamint ritmusérzékük fejlesztése.

Ez a mozgásforma amellett, hogy remek örömforrás, nagymértékben segíti a gyerekek önfegyelmét, akaraterejét, teljesítményét és személyiségük alakulását. Fejleszti a gyermekek figyelmét, egyensúlyérzékét, nagy-és finommozgásait,ritmusérzékét, zenei hallását és társas kapcsolatait.

Csoportos tevékenység révén a gyerekek megtanulnak alkalmazkodni, figyelni egymásra,bátrabbá, nyitottabbá, kezdeményezőbbé válhatnak. Zenés formájának köszönhetően szórakoztató.

A foglalkozások időpontja: hétfő 15.30-16 óra.

Várunk minden mozogni vágyó nagycsoportos korú (ügyes középsős) gyereket!

Az iskola előkészítő, játékos foglalkozáson heti egy alkalommal, egész délutánt kitöltően vesznek részt az ovis gyerekek.

Folyamatos fejlesztésre törekszünk, így kézműves feladatokkal, sorversenyekkel erősítjük a gyerekek képességeit és készségeit, egy- egy lépést teszünk a számok és betűk birodalmába.

Mondókákat, évszakhoz, ünnepekhez kapcsolódó versikéket tanulunk, melyeket kiegészítünk mozgásos feladatokkal, ezzel is figyelve a szem,- kéz koordinációra, illetve a bal-jobb fogalmának megszilárdítására. Személyiségjegyek közül erősítjük az önérvényesítést, a kitartást, a türelmet és az önfegyelmet.

A délutáni foglalkozás lehetőséget nyújt még arra is, hogy megismerjék az iskolai életet, ebédelés rendjét, csatlakoznak az iskolai műsorokhoz, tornateremben ügyességi feladatokat végezzenek.

Célunk az, hogy az ide látogató gyerekek jól érezzék magukat, önfeledten szórakozzanak és pozitív élményekkel gazdagodva lépjenek majd az iskolába.