Mivel ad többet az ovi-sulis év?
Iskola-előkészítő csoportunk létrehozásával a kudarcmentes iskolakezdést tűztük ki célként, felismerve azt a tényt, hogy a mai oktatási rendszerben nincs megfelelő átmenet a játékos óvodából a teljesítményközpontú iskolába.
Az Óvodai nevelés országos alapprogramja által előírt foglalkozások mellett négy különálló foglalkozástípust vezettünk be: olvasás-előkészítés, írás-előkészítés, beszélgetőkör, anyanyelvi nevelés.
A napirend is másként alakul, mint a klasszikus óvodai napon, de a szabad játéknak mindenképpen teret biztosítunk továbbra is.
Projektalapú oktatás
Témákra osztjuk fel az évet, és ezek mentén haladunk a megfelelő ütemben. A témák egymásra épülnek, és illeszkednek az évszakokhoz, ünnepekhez. A projektalapú, tömbösített foglalkozások már az iskolára hangolják a gyereket, foglalkozásainkon a kooperatív, közös munkák kerülnek előtérbe. A csapatmunka felelősségvállalásra sarkallja a gyereket, kialakul bennük az érzés, hogy „meg kell csinálnom”, hiszen nem hagyhatják cserben társaikat. A hosszabb-rövidebb ideig tartó foglalkozásokon az ismeretanyag átadása történik.
Írás-előkészítés
Játékos formában kezdődik meg az írás-előkészítés anélkül, hogy a gyerekek betűket írnának vagy rajzolnának. Nemcsak a helyes ceruzafogásra fordítunk külön figyelmet, hanem arra is, hogy színezésnél vonalban maradjanak, illetve biztosan kiderüljön, melyik a gyermek domináns keze.
Olvasás-előkészítés
Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy jól tudjanak tájékozódni a saját testükön, az irányok felismerése és gyakorlati használata ne jelentsen problémát számukra, tudjanak tájékozódni síkban, térben, időben az életkori sajátosságuknak megfelelően. Anélkül, hogy a gyerekek betűket olvasnának, megismerik és gyakorlati szinten használják azokat a fogalmakat, amelyek a tanulás során nélkülözhetetlenek lesznek számukra.
Anyanyelvi nevelés
Külön tevékenységként vezettük be ezt a foglalkozást, ahol bővítjük a gyerekek aktív és passzív szókincsét, gyűjtőfogalmakat ismernek meg, megtanulják, hogyan lehet szavakat hangoztatni, szótagolni.
Beszélgetőkör
A napot reggeli beszélgetőkörökkel indítjuk, melyben a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztése zajlik indirekt formában. Ennek során megszólaltatjuk a gyereket, hogy merjen beszélni gondolatairól, érzéseiről.
A mozgáskultúra és a művészeti kultúra kialakítása
Délutánonként az óvoda által nyújtott fakultatív foglalkozásaink közül választhatnak a gyerekek, illetve az iskolában tartott „Leskelődő” foglalkozáson vesznek részt. Ezek a foglalkozások lehetőséget nyújtanak arra, hogy minden gyerek a számára kedvelt sportban, és/vagy művészeti tevékenységekben tevékenykedjen, illetve az iskolai életbe betekintést kaphasson.
Mit ad az iskola-előkészítő?
Tudatosan dolgozunk azért, hogy a ránk bízott óvodások boldog, kiegyensúlyozott, testileg, szellemileg fejlett gyermekekké váljanak, napjaikat sok-sok közös játék, együtt átélt élmények jellemezzék.
Mit nem ad az iskola-előkészítő?
Írni, olvasni és számolni nem tanítjuk meg őket direkt módon, ezt meghagyjuk az első osztály számára!