Intézményünkben jelenleg 16 osztott vagy osztatlan csoport működik, melyekben biztosítjuk óvodásaink számára az elfogadó, biztonságos, családias környezetet, a szeretetteljes közösségi légkört.
Óvodapedagógusok: Péter Mihályné, Páll Petra
Dajka: Kornya Renáta
A buci- maci csoport egy nagyon dinamikus, jó kézügyességgel rendelkező gyerekek közössége. Jó hatással vannak a gyengébben teljesítőkre. Sokszor utánzással, másolással, gyakorlással utol tudják érni a jobb kézügyességgel rendelkezőket. A lányok babázni, főzőcskézni, rajzolni, gyurmázni, énekelni, tornázni, bábozni, közjátékokat szeretnék játszani. A fiúk autózni, építeni, labdázni, versenyezni, legózni, fogócskázni szeretnek. Nagyon érdeklődnek a gyerekek a fejlesztő és kreatív tevékenységek iránt. A szülők pozitív visszajelzései alapján szívesen járnak a csoportba, és a tanult feladatokat, gyakorlatokat otthon is bemutatják bevonva a szülőket.
Óvodapedagógus: Jaskó Edit
Pedagógiai asszisztens: Ácsné Mercs Enikő
Dajka: Szegediné Hancsovszki Mária
A Cica csoportban jelenleg egy óvodapedagógus, egy pedagógiai asszisztens és egy dajka dolgozik. A vegyes életkorú csoportunkba 3-6 éves gyermekek járnak, akik nyugodt, derűs légkörben vesznek részt a szabadjátékban és kedvük szerint folyamatosan bekapcsolódhatnak a különféle irányított tevékenységekbe, mint mesélés, verselés, környezeti nevelés, matematikai tapasztalatok gyűjtése, rajzolás, festés, mintázás, barkácsolás, ének- zene, dalos játékok játszása, mozgás. Számos logikai és képességfejlesztő játék áll rendelkezésünkre a gyermekek fejlesztéséhez. A gyermekek számára minden nap lehetőséget biztosítunk kézműveskedésre, és a vizuális tevékenységekre. Kiemelten kezeljük a természetbarát szemléletmódra, környezettudatosságra történő felkészítést, nevelést, valamint az egészséges életmódra nevelést. Napi szinten fogyasztanak gyümölcsöt, zöldséget, biztosítjuk a szabad levegőn való tartózkodást, valamint mozgásos játékokkal gondoskodunk mozgásigényük kielégítéséről.
A gyerekek kedvenc játszóhelye, a csoportszobánk sarkában kialakított, modern konyhával felszerelt babaszoba, ahol nemcsak a lányok, a fiúk is szívesen játszanak, tevékenykednek.
Óvodapedagógusok: Varga Zsuzsa, Csiréné Hajzer Judit
Dajka: Berki Anikó
Jó kedvvel jövünk reggelente óvodába, és a nap folyamán jól érezzük magunkat. Tágas, szépen berendezett csoportszobánk van, ahol sok játék vár minket. A kezdeményezésekbe bekapcsolódunk, így számtalan érdekes dologgal ismerkedünk meg. A mindennapjaink vidáman és jó hangulatban telnek el. A délelőttök során az óvónénik megengedik, hogy sokat játszunk, de közben igyekeznek, sok új ismeretet is nyújtani számunkra. Minden tevékenységet szeretünk, de vannak olyanok, amelyeket kicsit jobban, ilyen például a rajzolás, mesehallgatás, a mozgás és az énekes játékok. Az egymásra figyelés a segítő készség a szeretet és annak kifejezése áthatja mindennapjainkat. A természet szeretete, óvása fontos számukra, erre nagyon nyitottak, fogékonyak vagyunk. Gyakran tartózkodunk a szabadban, az udvar adta lehetőségeket kihasználjuk. Az együtt megélt pillanatok fontosak számunkra. Sokszor hívjuk szüleinket, hogy nézzenek be hozzánk, lássák hogyan telnek óvodás napjaink, rendezvényeink, programjaink. Délután kellemesen elfáradva indulunk haza szüleinkkel, számolva a perceket, hogy mikor lesz megint reggel, amikor újra jöhetünk óvodába.
Óvodapedagógusok: Hajdu Kinga Ibolya, Varga Anita
Dajka: Szabó Jánosné
Csoportszobánk szép, világos, tele van játékkal. Megfelelően el van látva a gyerekek kreativitását serkentő anyagokkal és eszközökkel.
A kis apró nép mindennapjait két óvodapedagógus, Anita és Kinga néni, és egy dajkanéni, Editke néni tervezi, szervezi. Kiemelt feladatunk, hogy a kiscsoportosaink számára egy olyan szeretetteljes, családias és elfogadó légkört biztosítsunk, melyben elősegítjük az óvodai szocializációt, a zökkenőmentes beilleszkedést. Amint hozzánk belépsz, érezheted a családias, nyugodt, meghitt hangulatot, és láthatod, hogy a mi csoportunkban a legmeghatározóbb a szabad játék, melyhez nagyon sok eszközt biztosítunk.
Minden gyermeknek rengeteg mozgásra van szüksége, ezért sokat tartózkodunk a friss levegőn, sétálunk a városban vagy az udvaron játszunk.
A legfontosabb törekvésünk, hogy ebben a vidám hangulatban, minden egyes gyermekünk számára megadjuk azt, amire igénye van, és ami az optimális fejlődéséhez szükséges.
Nagyon szeretünk énekelni, mesélni, verset, mondókákat mondani. Van szép bambi logós egyen pólónk is, rendezvényeken mindig ezekben vagyunk.
A gyermekeink szülei szívesen látott vendégek számunkra. Nagyon szeretjük a nyílt napokat, amikor a gyermekek, szülők, óvó nénik, dadus nénik közösen, halk zeneszó mellett beszélgetünk, barkácsolunk, tevékenykedünk.
Óvodapedagógusok: Gábor Ibolya, Egriné Kincses Ildikó
Dajka: Gyarmatiné Babik Ilona
Délelőttönként sokat játszunk, barkácsolunk, bábozunk, verselünk, mondóházunk, mozgásos játékokat játszunk. Igyekszünk olyan tevékenységeket felajánlani, amelyek a gyermekek kíváncsiságát, érdeklődését örömmel felkelti. A környezeti nevelést gyakran a természetben való tapasztalatszerzéssel valósítjuk meg.
Nagy hangsúlyt fektetünk a tehetségígéretek felfedezésére és gondozására. Rendszeresen versmondó versenyeken, rajzversenyeken, matematikai levelezős versenyen vesznek részt gyermekeink. Délelőttönként lehetőségük van a LEGO robottal való ismerkedésre, amit Ildikó néni vezet. Délutáni tehetséggondozás keretében pedig Ibolya néni tart LOGICO foglalkozást. Ezek a foglalkozások nagyon népszerűek.
Rendszeresen járunk játszóterekre, a Radnóti utcai kondiparkba.
Aktívan bekapcsolódunk az óvodai ünnepségekbe, rendezvényekbe. A csoportunkban a mindennapom vidám hangulatban telnek.
Óvodapedagógusok: Simonné Bódi Anikó, Erdőháti Hajnalka
Dajka: Sasné Hodosán Zsuzsa
Csoportunkban nyugodt, kiegyensúlyozott, ugyanakkor derűs, szeretetteljes, családias légkör a jellemző. A felnőttek támogató attitűdje, a feltétel nélküli elfogadás biztonságot jelent a gyermekek számára. Ügyelünk arra, hogy a gyermekek jól érezzék magukat az óvodában. Legfőbb célunk, hogy a hozzánk járó gyerekeknek vidám, szeretetben és közösségi élményekben bővelkedő óvodás éveket biztosítsunk, hogy érzelmileg, erkölcsileg, szociálisan és értelmileg gazdagodjanak, képesek legyenek új feladatok elsajátítására, közben boldog gyermekkorukat megőrizzék.
A mindennapok során sokszínű, változatos tevékenységeket szervezünk, amelyeknek köszönhetően a gyermekek számára élményszerűvé válik az ismeretszerzés és a képességfejlesztés. Egész nevelési évünket a barátságos, vidám, érzelmileg kiegyensúlyozott nevelői légkör határozza meg és jellemzi. Szeptembertől augusztusig, programokban gazdag, szakmailag, módszertanilag jól átgondolt pedagógiai munka valósul meg az év minden szakaszában. Építünk a gyerekek érdeklődésére, csoportunkban kiemelten jelen van a mozgás, az ábrázoló tevékenység és az anyanyelvi képesség fejlesztése, a környezeti nevelés, mesélés-verselés, ének zenei nevelés. Maximálisan utat engedünk a szabad játéknak. tapasztalatszerzés során a gyermeki kíváncsiságra, megismerési vágyra alapozunk. Játékosan ismerkedünk a világgal. A hagyományok megismerését, ünnepeink megtartását nevelésünkben elsődlegesnek tekintjük, alapprogramunknak megfelelően.
Nagyon fontos számunkra az elfogadás, mert minden gyermek más és más. Törekszünk arra, hogy az elfogadást minden gyermek érezze, megtapasztalja. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink megismerjék és gyakorolják a társas együttélés és önérvényesítés alapvető szabályait Hisszük, hogy a mi feladatunk megtalálni a gyerekekhez vezető utat, melynek elérésével mindenki kibontakozhat. Ehhez elengedhetetlen a szülőkkel való jó partneri kapcsolat kialakítása és fenntartása. A szülőket is szívesen bevonjuk óvodai életünkbe. Rendszeresen szervezünk közös programokat (karácsonyi ünnepség, családi délután, közös kirándulás, nyílt napok, stb.)
A szülők visszajelzései alapján volt óvodásaink sikeresen megállják a helyüket az iskolában.
Óvodapedagógusok: Weidnerné Puskás Mária, Szabó Nikolett
Dajka: Bartha Zoltánné
Mi, Margaréták, hűek vagyunk a nevünkhöz, egyformák vagyunk, de mégis egyediek, különlegesek, színesek és sokfélék. Óvónéniként törekszünk arra, hogy minden gyerek jól érezze magát, szeretetben, elfogadásban, mosolyogva, vidáman teljenek pörgős napjaink. Itt senki sem unatkozik, hisz a móka, játék, kacagás, alkotás, tevékenykedés mindennap jelen van csoportunkban. Rengeteget játszunk, mondókázunk, mozgunk, énekelünk, táncolunk, verselünk, mesélünk, és játszva tanulunk. Folyamatos napirendünk biztosítja a párhuzamos tevékenységek által a gyermekek szabad választását az elmélyült játékhoz, tanulási folyamathoz, ismeretszerzéshez.
Csoportprofilunk az egészséges életmód, mozgás, a környezettudatosság-természetvédelem szemléletének, gondolkodásának megalapozása. A „Zöld nevelés” és a mozgás áthatja mindennapjainkat. A Zöld lét megjelenik az élet tiszteletében, a növények, állatok, természet védelmében, a tiszta rendezett környezet igényének megteremtésében, és a természettel harmonizáló magatartás kialakításában. Lehetőségeinkhez mérten többször kirándulunk, sétálunk, hogy természetes közegben csodálkozzunk rá a természet szépségeire, értékeire.
Csoportszobánk kialakításában figyelembe vesszük a gyermek alapvető tevékenységét, a játékot. Törekszünk az otthonosságra, családiasságra, a derűs, biztonságot nyújtó légkörre. Játékkuckóinkban különböző játékfajták segítségével a gyerekek felidézhetik élményeiket, vagy konstruktívan, kreativitásuk által alkothatnak. Gazdag játékkészlettel rendelkezünk, és mi magunk is készítünk fejlesztő játékokat újrahasznosított anyagokból.
A mozgásfejlesztésre nagy hangsúlyt fektetünk. Gazdag eszközkészlettel, sokféle tornaszerrel, változatos mozgásformák kipróbálásával szervezett formában heti 2 alkalommal tornateremben tornázunk. De a csoportszoba keretei közé is becsempésszük az új, érdekes mozgáslehetőségeket.
Sokféle színes, élménygazdag programjainkról és tevékenységeinkről zárt Facebook-csoportunkban heti szinten tájékoztatást adunk a szülőknek fotók, videók által. Így lehetőségük van betekinteni közös élményeinkbe, örömeinkbe, kalandozásainkba, játékainkba, óvodai életünkbe.
Óvodapedagógusok: Nagyné Fülep Henrietta, Sebők Zoltánné
Dajka: Sarkadi Tünde Johanna
Csoportunk nevét a szorgalmas méhecskékről kapta, mert valóban igyekszünk hosszú évek óta szorgalmasan tevékenykedni a mindennapjaink során. A legkedvesebb mesénk címe is „Szorgoska a méhecske”, amelyet minden tanévünk kezdetén, az új óvodásaink beszoktatása alatt szívesen mesélnek velünk együtt a gyerekek, és tartalmát próbáljuk példaértékűvé tenni.
Az évek során nagyon értékes gyermek-szülős kirándulásokat szerveztünk (Nyíregyházi Vadaspark, Debrecen Állatkert, Vojtina Bábszínház, Repülőtér és hangárjai, Kerekerdő Élménypark stb.), ahol kiváló hangulatban sok élménnyel gazdagodtunk.
Büszkék vagyunk felnövekvő gyermekeinkre, mert nagyon szép sikereket értek el az életben (pl: egyetemi tanár, versenyeken kimagasló eredmények, vállalkozások vezetése stb.) Természetesen voltak és vannak olyan gyengébb képességű sajátos nevelési igényű óvodásaink, akikkel jelentősen több odafigyeléssel, egyéni segítségnyújtással, kitartó fejlesztéssel igyekszünk a zökkenőmentesebb beilleszkedésre, a kitűzött cél elérésére. Úgy érezzük, könnyű azokat a gyerekeket nevelni, akik jó képességűek, nem hátrányos helyzetből érkeznek, de az igazi kihívást egy pedagógus számára a sérült gyerekek nevelése, fejlesztése jelenti. Az válik igazi értékes pedagógussá, aki megküzd napi szinten ezekkel a problémákkal is! Gyakorlott óvodapedagógusokként, több mint 30 év múltra tekinthetünk vissza hivatásunk során, ahol a szülők és gyermekeik szívesen osztották meg velünk örömeiket és bánataikat, néha problémáikat, melyeket igyekeztünk mindig tőlünk telhető módon segíteni, megérteni, orvosolni, megoldani.
Nagy hangsúlyt fektetünk a közös élményekre az évszakokhoz, ünnepekhez, jeles eseményekhez kapcsolódóan, ez tükröződik csoportszobánk díszítésében is. Ennek keretében szervezzük évente több alkalommal nyílt napjainkat, ahol tapasztalataink alapján sok az érdeklődő szülő, akik együttműködők, és a visszajelzések alapján megelégedettek (karácsonyi készülődés, farsangozás, húsvéti ráhangolódás, anyák napja, évzáró stb.).
Kedves, gyermekszerető dajka néninkkel együttműködve igyekszünk megteremteni a nyugodt, családias óvodai légkört. Szeretettel várjuk a jövőben is leendő óvodásainkat az esztétikusan díszített, ízlésesen berendezett, kellemes, otthonosan kialakított környezetünkben a Méhecske csoportban!
Óvodapedagógusok: Ottmár Judit, Süvöltős Szilvia
Dajka: Gyarmatiné Nagy Edina
17 éves szakmai gyakorlattal rendelkezem, pályámat az Eszterlánc Óvodában 2OO3-ban kezdtem. Nagyon fontosnak tartom a gyermekek nevelését, iskolai életre való felkészítését, de mindenképpen játékos keretekbe foglalva, mintegy „észrevétlenül” gazdagítva ezzel a gyermekek személyiség jegyeit, képességét.
Igyekszem minden területen fejleszteni a gyermekeket, szeretném, ha minél több információval rendelkeznének, szűkebb és tágabb környezetükről, az őket körülvevő világról, és természetesen önmagukról. Az egyik legfontosabb dolognak tartom az anyanyelvi képességek alakítását, fejlesztését, hogy egyre bátrabban tudjanak, merjenek verbálisan kommunikálni egymással, és felnőttekkel egyaránt. Ehhez természetesen szükség van szókincsük folyamatos gyarapítására, amihez különböző módszereket alkalmazok.
Ebben a világban, amiben mi élünk, sajnos sokszor a családban nem, vagy éppen csal alig marad idő a gyermekek nevelésére, fejlesztésére, és tapasztalataim szerint, ezt a szülők leginkább tőlünk várják el. Én mégis azt gondolom, hogy ez a legmaximálisabban csak a szülőkkel való együttműködéssel valósítható meg.
Csoportomban nagyon szeretünk énekelni, a ritmusfejlesztés, zenei hallás fejlesztése ugyanúgy elengedhetetlen, mint pl. a memória fejlesztése, hiszen ezzel is nagyban elősegítjük a majdani iskolai tanulási folyamatokat.
Nagyon sokat színezünk, festünk, barkácsolunk, mesélünk, matematikai tapasztalatokat szerzünk, sétálunk, megfigyelünk, beszélgetünk.
Hiszem azt, hogy sok odafigyeléssel, differenciálással, egyéni bánásmóddal, minden gyermek fejleszthető, de nagy koncentrációt igénylő feladat, és csak a szülőkkel karöltve lehet igazán sikeres.
Óvodapedagógus: Bujdosó Tiborné
Pedagógiai asszisztens: Szombati Tímea
Dajka: Kovács Imréné
Mivel ad ez többet, mint egy óvodai év?
Iskola-előkészítő csoportunk létrehozásával a kudarcmentes iskolakezdést tűztük ki célként, felismerve azt a tényt, hogy a mai oktatási rendszerben nincs megfelelő átmenet a játékos óvodából a teljesítményközpontú iskolába.
Az Óvodai nevelés országos alapprogramja által előírt foglalkozások mellett négy különálló foglalkozástípust vezettünk be: olvasás-előkészítés, írás-előkészítés, beszélgetőkör, anyanyelvi nevelés.
A napirend is másként alakul, mint a klasszikus óvodai napon, de a szabad játéknak mindenképpen teret biztosítunk továbbra is.
Projektalapú oktatás
Témákra osztjuk fel az évet, és ezek mentén haladunk a megfelelő ütemben. A témák egymásra épülnek, és illeszkednek az évszakokhoz, ünnepekhez. A projektalapú, tömbösített foglalkozások már az iskolára hangolják a gyereket, foglalkozásainkon a kooperatív, közös munkák kerülnek előtérbe. A csapatmunka felelősségvállalásra sarkallja a gyereket, kialakul bennük az érzés, hogy „meg kell csinálnom”, hiszen nem hagyhatják cserben társaikat. A hosszabb-rövidebb ideig tartó foglalkozásokon az ismeretanyag átadása történik.
Írás-előkészítés
Játékos formában kezdődik meg az írás-előkészítés anélkül, hogy a gyerekek betűket írnának vagy rajzolnának. Nemcsak a helyes ceruzafogásra fordítunk külön figyelmet, hanem arra is, hogy színezésnél vonalban maradjanak, illetve biztosan kiderüljön, melyik a gyermek domináns keze.
Olvasás-előkészítés
Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy jól tudjanak tájékozódni a saját testükön, az irányok felismerése és gyakorlati használata ne jelentsen problémát számukra, tudjanak tájékozódni síkban, térben, időben az életkori sajátosságuknak megfelelően. Anélkül, hogy a gyerekek betűket olvasnának, megismerik és gyakorlati szinten használják azokat a fogalmakat, amelyek a tanulás során nélkülözhetetlenek lesznek számukra.
Anyanyelvi nevelés
Külön tevékenységként vezettük be ezt a foglalkozást, ahol bővítjük a gyerekek aktív és passzív szókincsét, gyűjtőfogalmakat ismernek meg, megtanulják, hogyan lehet szavakat hangoztatni, szótagolni.
Beszélgetőkör
A napot reggeli beszélgetőkörökkel indítjuk, melyben a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztése zajlik indirekt formában. Ennek során megszólaltatjuk a gyereket, hogy merjen beszélni gondolatairól, érzéseiről.
A mozgáskultúra és a művészeti kultúra kialakítása
Délutánonként az óvoda által nyújtott fakultatív foglalkozásaink közül választhatnak a gyerekek, illetve az iskolában tartott „Leskelődő” foglalkozáson vesznek részt. Ezek a foglalkozások lehetőséget nyújtanak arra, hogy minden gyerek a számára kedvelt sportban, és/vagy művészeti tevékenységekben tevékenykedjen, illetve az iskolai életbe betekintést kaphasson.
Mit ad az iskola-előkészítő?
Tudatosan dolgozunk azért, hogy a ránk bízott óvodások boldog, kiegyensúlyozott, testileg, szellemileg fejlett gyermekekké váljanak, napjaikat sok-sok közös játék, együtt átélt élmények jellemezzék.
Mit nem ad az iskola-előkészítő?
Írni, olvasni és számolni nem tanítjuk meg őket direkt módon, ezt meghagyjuk az első osztály számára!
Óvodapedagógus: Tóth Gáborné
Pedagógiai asszisztens: Kiss Dóra
Dajka: Andrási-Balla Boglárka
Mivel ad ez többet, mint egy óvodai év?
Iskola-előkészítő csoportunk létrehozásával a kudarcmentes iskolakezdést tűztük ki célként, felismerve azt a tényt, hogy a mai oktatási rendszerben nincs megfelelő átmenet a játékos óvodából a teljesítményközpontú iskolába.
Az Óvodai nevelés országos alapprogramja által előírt foglalkozások mellett négy különálló foglalkozástípust vezettünk be: olvasás-előkészítés, írás-előkészítés, beszélgetőkör, anyanyelvi nevelés.
A napirend is másként alakul, mint a klasszikus óvodai napon, de a szabad játéknak mindenképpen teret biztosítunk továbbra is.
Projektalapú oktatás
Témákra osztjuk fel az évet, és ezek mentén haladunk a megfelelő ütemben. A témák egymásra épülnek, és illeszkednek az évszakokhoz, ünnepekhez. A projektalapú, tömbösített foglalkozások már az iskolára hangolják a gyereket, foglalkozásainkon a kooperatív, közös munkák kerülnek előtérbe. A csapatmunka felelősségvállalásra sarkallja a gyereket, kialakul bennük az érzés, hogy „meg kell csinálnom”, hiszen nem hagyhatják cserben társaikat. A hosszabb-rövidebb ideig tartó foglalkozásokon az ismeretanyag átadása történik.
Írás-előkészítés
Játékos formában kezdődik meg az írás-előkészítés anélkül, hogy a gyerekek betűket írnának vagy rajzolnának. Nemcsak a helyes ceruzafogásra fordítunk külön figyelmet, hanem arra is, hogy színezésnél vonalban maradjanak, illetve biztosan kiderüljön, melyik a gyermek domináns keze.
Olvasás-előkészítés
Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy jól tudjanak tájékozódni a saját testükön, az irányok felismerése és gyakorlati használata ne jelentsen problémát számukra, tudjanak tájékozódni síkban, térben, időben az életkori sajátosságuknak megfelelően. Anélkül, hogy a gyerekek betűket olvasnának, megismerik és gyakorlati szinten használják azokat a fogalmakat, amelyek a tanulás során nélkülözhetetlenek lesznek számukra.
Anyanyelvi nevelés
Külön tevékenységként vezettük be ezt a foglalkozást, ahol bővítjük a gyerekek aktív és passzív szókincsét, gyűjtőfogalmakat ismernek meg, megtanulják, hogyan lehet szavakat hangoztatni, szótagolni.
Beszélgetőkör
A napot reggeli beszélgetőkörökkel indítjuk, melyben a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztése zajlik indirekt formában. Ennek során megszólaltatjuk a gyereket, hogy merjen beszélni gondolatairól, érzéseiről.
A mozgáskultúra és a művészeti kultúra kialakítása
Délutánonként az óvoda által nyújtott fakultatív foglalkozásaink közül választhatnak a gyerekek, illetve az iskolában tartott „Leskelődő” foglalkozáson vesznek részt. Ezek a foglalkozások lehetőséget nyújtanak arra, hogy minden gyerek a számára kedvelt sportban, és/vagy művészeti tevékenységekben tevékenykedjen, illetve az iskolai életbe betekintést kaphasson.
Mit ad az iskola-előkészítő?
Tudatosan dolgozunk azért, hogy a ránk bízott óvodások boldog, kiegyensúlyozott, testileg, szellemileg fejlett gyermekekké váljanak, napjaikat sok-sok közös játék, együtt átélt élmények jellemezzék.
Mit nem ad az iskola-előkészítő?
Írni, olvasni és számolni nem tanítjuk meg őket direkt módon, ezt meghagyjuk az első osztály számára!
Óvodapedagógusok: Árokszállási-Major Enikő, Bodáné Serestyén Tünde
Dajka: Szekér Gyöngyi
Színesek vagyunk, mint a pillangók, ahány gyermek annyi egyéniség, annyi megismételhetetlen személyiség. Nem akarunk egyformák, lenni, csak önmagunkhoz mérten saját ütemünkben fejlődni, boldogok lenni, örülni minden napnak, egymásnak, és játszani, játszani, játszani.
Óvodapedagógusok: Berde Barbara
Pedagógiai asszisztens: Vargáné Farkas Edina
Dajka: Kovácsné Szabó Katalin
A Süni csoport minden tagja egyedi, különleges, megismételhetetlen. Erre a színes kis csapatra jellemző a nyüzsgés, a kíváncsiság, ugyanakkor a félénkség és a visszafogottság. Bár még csak most ismerkedünk egymással, már tudjuk, hogy nagyszerűen fognak telni az elkövetkező néhány évben a napjaink.
Célunk, hogy szeretettel, megértő pedagógusi attitűddel megkönnyítsük a gyermekek számára az óvodai életbe való beilleszkedést, megszerettessük velük az óvodát, és a csoportból igazi közösséget varázsoljunk.
Sok játékos tevékenységgel, mozgással, zenével, dalos játékkal, verssel, mesével színesítjük az óvodai mindennapokat. A gyermekeknek játék közben komplex lehetőségeket kínálunk, hogy ismereteiket, tapasztalataik útján bővíthessék. Az évszakokhoz, aktuális projektekhez kapcsoljuk a feldolgozandó anyagokat. A gyermekek készségeit, kézügyességét sokféle tevékenységgel fejlesztjük. Nagy hangsúlyt fektetünk a hagyományok és az ünnepek megélésére.
A gyerekek együttműködőek, érdeklődőek, aktívak. Nyitottak minden újra. A napjaink folyamatos közös tevékenykedéssel telnek. Van lehetőség hosszú ideig elmélyedni, vagy néhány perc múlva új játékba fogni. A felnőttek ölelésébe temetkezni, vagy elbújni egy kuckóba és ott egyedül lenni. Együtt énekelni, mondókázni, mesét hallgatni, vagy egyedül rajzolni, építeni, kirakózni.
Egyre több dolgot ismerünk meg a környezetünkből, mind messzebbre sétálunk az óvodánktól, felfedezzük a környéket. Igyekszünk a legtöbb időt a szabadban, természetben tölteni, hogy kialakuljon a gyermekekben a természet szeretete, hogy megszokják, és megértsék, hogy a természetet óvni, védeni kell.
A gyermekeink szüleivel segítő, empatikus, jó kapcsolatot igyekszünk építeni. Lehetőséget teremtünk, hogy betekinthessenek a gyermekeik mindennapjaiba, fejlődésébe, óvodai életébe. Csoportunkban a szülők nagyon együttműködőek, sok ötlettel, gyűjtőmunkával, eszközzel segítik életünket, rendezvényeinket.
Mindezzel tudjuk szebbé és jobbá tenni gyermekeink óvodai életét és szeretnénk, hogy sok felejthetetlen élménnyel legyenek gazdagabbak és jó alapokat adjunk az iskolai élethez.
Óvodapedagógusok: Süvöltősné Terdik Katalin, Ráczné Kádár Nóra
Pedagógiai asszisztens: Gorgyán Lászlóné
Dajka: Szabó Mária Magdolna
Pedagógiai asszisztens: Gorgyán Lászlóné
Csoportszobánk, tágas, világos és tele van érdekes, színes és fejlesztő játékokkal. Ezekkel játékokkal keltjük fel a gyerekek érdeklődését, elégítjük ki a kíváncsiságukat, lehetőséget biztosítunk saját maguk és a környező világ felfedezésére. Biztosítjuk a gyermeki önállóságot, szabadságot a játéktevékenység és a játékeszközök kiválasztásában. Mindig nagy hangsúlyt fektettünk a társas kapcsolatok alakításához szükséges tulajdonságok fejlesztésére. A gyerekek egyéni fejlesztése érdekében nagyon sokféle differenciálási lehetőséget használunk. Célunk az egyes fejlődő képességek fejlettségének elérése, valamint a készségek kialakulása érdekében azonos vagy eltérő szintű feladatok végzése. Napközben sokat barkácsolunk, éneklünk, verset mondogatunk és mesélünk, tehát nagy hangsúlyt fektetünk az anyanyelvi nevelésre, odafigyelünk a szép, helyes kiejtésre és a dramatizálásra. Fontosnak tartjuk a környezettudatos nevelést, ezért rengeteg újrahasznosított játékot készítünk. Olyan programokon veszünk részt amely segíti a környezettudatos magatartás elmélyítését a gyermekekben. Például: Autómentes világnapon szelektív hulladékgyűjtő játék, kirándulás az erdőbe, papírgyűjtés stb. A szülők jóvoltából minden héten gyümölcsnapot tartunk így az egészséges életmódra nevelést erősítjük. Nagyon szeretik a gyerekek a mozgással kísért dalokat, mondókákat. Nagy hangsúlyt fektetünk a nagymozgásra és ahogy az időjárás engedi minden nap töltünk időt a szabadban. Egy évben kétszer szoktunk elmenni kirándulni. Ősszel az erdő szépségét csodáljuk meg , rengeteg termést és falevelet gyűjtünk. Tavasszal pedig általában a szülőkkel együtt megyünk egy tartalmas kirándulásra. Létrehoztunk egy zárt Facebook csoportot is mely arra szolgál, hogy információkat közöljünk a szülőkkel, valamint betekintést nyerjenek egy-egy élmény gazdag óvodai programról vagy foglalkozásról.
Szeretettel várunk a csoportunkba!
Óvodapedagógusok: Kórászné Szabó Tímea, Szabó Zsuzsa Orsolya
Dajka: Csíkné Bagdi Anikó
Hogy milyenek vagyunk?
Eleven, vidám, nyüzsgő csoport. Gyermekeinkre jellemző az egymás iránti tisztelet és elfogadás. Sokat mondókázunk, verselünk, mesélünk, énekelgetünk együtt. Szívesen tevékenykednek együtt, bevonhatók bármilyen mozgásos vagy éppen alkotó –vizuális tevékenykedésbe. A gyermekeknek játék közben komplex lehetőségeket kínálunk, hogy ismereteiket, tapasztalataik útján bővíthessék. Az évszakokhoz, aktuális projektekhez kapcsoljuk a feldolgozandó anyagokat. A zenei nevelésnél törekszünk a hagyományok és az ünnepek megőrzésére. Gyakran sétálunk, a településen. A szülőknek lehetőséget teremtünk, hogy betekinthessenek a gyermekeik mindennapjaiba, fejlődésébe, óvodai életébe.
Óvodapedagógusok: Pásti Marianna
Pedagógiai asszisztens: Balogh Piroska
Dajka: Kövesházi Zsoltné
A csoportszobánk tágas, világos, berendezését, tárgyi- és eszköz felszereltségét a gyermekek szükségleteihez, igényeihez mérten alakítottuk ki. A legfontosabb törekvésünk, hogy vidám hangulatban, minden egyes gyermekünk számára megadjuk azt, amire igénye van, és ami optimális fejlődéséhez szükséges. Célunk, hogy szeretettel, megértő pedagógusi attitűddel megkönnyítsük a gyermekek számára az óvodai életbe való beilleszkedést, megszerettessük velük az óvodát, és a csoportból igazi közösséget varázsoljunk. Több csoporton kívüli tevékenysége is biztosít az óvoda gyermekeink számára, amin szívesen vesznek részt. Pl. zeneovi, néptánc, ovifoci, logico.
A gyermekek képességei, készségei megfelelőnek mondhatók. 1-1 területen észlelünk ugyan lemaradásokat, de ezeket egyéni és mikrocsoportos formában játékos képességfejlesztéssel igyekszünk korrigálni. Az óvodai szokásokat, szabályokat következetesen próbáljuk átadni a gyermekeknek. A csoportban megfelelő feltételeket biztosítunk a szabadjátékra. Gyerekeink elevenek, vidámak, örökmozgóak. Jellemző rájuk az egymás iránti tisztelet és elfogadás. A fiúk játékában már az együttjátszás, összedolgozás megfigyelhető mind az építőjáték, mind a konstrukciós játék során. A lányok esetében ugyanez figyelhető meg a babakonyhai, babaszobai tevékenység során. A játszó csoportok összetétele szerint állandó, kialakultak a baráti kötődések.
A csoportban dolgozó felnőttek, mindent megteszünk, azért, hogy a gyermekeket az életkoruknak és egyéni fejlettségüknek megfelelően, minél több inger érje és pozitív szemléletű, a világra nyitott emberekké váljanak. Az évszakokhoz kapcsoljuk a feldolgozandó anyagokat. A gyermekeknek játék közben komplex lehetőségeket kínálunk, hogy ismereteiket, tapasztalataik útján bővíthessék. A játékos kezdeményezéseinken szívesen vesznek részt, ahol játékba ágyazott tevékenységekkel biztosítjuk a felfedezve tanulás lehetőségét, barkácsolunk, mesélünk, énekelünk, mondókázunk, a környezetünkről beszélgetünk, kísérletezünk. Minden nap kimegyünk az udvarra, ahol jókat lehet fogócskázni, hintázni, homokozni, focizni. A gyermekeink nagyon szeretnek tornázni. Minden héten, kedden, a tornaterembe megyünk, tornaruhába öltözve, amit már nagyon várnak. A tornateremben futkároznak, labdáznak, egyensúlyoznak, babzsákkal céloznak, nagy labdával ugrálnak.
Szívesen megyünk a gyermekekkel sétálni, piacot látogatni. Sétánk alkalmával a gyermekeink megismerkedhetnek a városban található fontosabb intézményeivel, üzleteivel illetve közvetlen tapasztalatokat szerezhetnek a természet változásaival kapcsolatban, valamint megfigyelhetik a háziállatokat.