A mindig kedvenc CSOPORTMUNKA

Csoportmunkában dolgozni mindig nagy öröm a gyerekeknek. Én legalábbis ezt tapasztalom, itt a művészeti foglalkozásainkon.

De hogy miért is fontos, hasznos ez számunkra?

  • - mert a diákok új szerepbe kerülnek, kimozdulnak a megszokott korlátok közül
  • - mert meg kell tanulniuk együttműködni társaikkal
  • - mert fejleszti a csapatszellemet és egyben az önállóságukat is
  •  - mert a közös tervezés után, a kivitelezéshez szükséges technikai megoldásokat is maguk találják ki
  • - mert fejleszti problémamegoldó képességüket, hiszen a munka közben felmerülő problémákat is ők oldják meg, pl. ötletek ütközése a figurák  elhelyezéséről, lapkitöltésről, színvilágról, anyaghasználatról
  • - mert több tantárgyhoz kapcsolódik a munkafolyamat pl. magyar: szókincsfejlesztéstechnika: barkácsolás, vágás, ragasztáskörnyezetismeret: természeti élőhelyei az állatoknak az adott mesében
  • - mert a munka végén a közös értékelés, véleményalkotás fejleszti szókincsüket
  • - mert játéknak érzik a csoportban dolgozást, miközben a munka közös élményszerzés számukra
  • Ezért fontos, hogy hagyjuk a gyerekeket tevékenykedni, hagyjuk, hogy kibontakoztathassák gondolataikat. Tehát a csoportmunka mindenképpen jó munkaforma a művészetoktatásban is.

A legutóbbi csoportmunkánk a népmese napjához kacsolódott. A 3-4. osztályosokkal általuk választott magyar népmeséket dolgoztunk fel. 3 db négy-öt fős csoportban szorgoskodtak. A három mese a BÉKAKIRÁLY, AZ ÖREG HALÁSZ ÉS A NAGYRAVÁGYÓ FELESÉGE, ill. NYAKIGLÁB, CSUPAHÁJ ÉS MÁLÉSZÁJ.

Feladatuk volt a háttér és a szereplők megalkotása, bármilyen, általuk választott, a szertárban található anyaggal, eszközzel. Textil, festék, karton, száraztészta. Érdekességként, új technika kipróbálásaként miltonkapoccsal (jancsiszöggel) állítottuk össze a mesehősöket. Így tettük őket mozgathatóvá, mivel a munka zárásaként életre keltettük őket, a csoportok eljátszották egymásnak a történeteket.  Szépen, választékosan fogalmazva mesélték el egymásnak. A gyerekek nagyon élvezték a mesék bemutatását. A képek önmagukért beszélnek.

 

A munkában résztvevő gyerekek:

NYAKIGLÁB, CSUPAHÁJ ÉS MÁLÉSZÁJ c. mese:

Lakatos Hanna 3.c.

Orbán Richárd 3.c.

Orbán Mihály 3.c.

Koszta Dzsenifer 3.c.

 

AZ ÖREG HALÁSZ ÉS A NAGYRAVÁGYÓ FELESÉGE c. mese:

Halasi Hanna 4a.

Tóth Léna Dóra 3.b.

Kovács Nikoletta 3.b.

Hüse Petra 3.b.

Bodogán Panna 3.b.

 

A BÉKAKIRÁLY c mese:

Asztalos Bella 3.d.

Pálóczi Natasa 3.d.

Nagy Klára 3.d.

Miskolczi Bence 3.a.

 

Tóthné Kovács Ilona

  • Tóthné Kovács Ilona