A mindig kedvenc CSOPORTMUNKA
Csoportmunkában dolgozni mindig nagy öröm a gyerekeknek. Én legalábbis ezt tapasztalom, itt a művészeti foglalkozásainkon.
De hogy miért is fontos, hasznos ez számunkra?
- - mert a diákok új szerepbe kerülnek, kimozdulnak a megszokott korlátok közül
- - mert meg kell tanulniuk együttműködni társaikkal
- - mert fejleszti a csapatszellemet és egyben az önállóságukat is
- - mert a közös tervezés után, a kivitelezéshez szükséges technikai megoldásokat is maguk találják ki
- - mert fejleszti problémamegoldó képességüket, hiszen a munka közben felmerülő problémákat is ők oldják meg, pl. ötletek ütközése a figurák elhelyezéséről, lapkitöltésről, színvilágról, anyaghasználatról
- - mert több tantárgyhoz kapcsolódik a munkafolyamat pl. magyar: szókincsfejlesztés, technika: barkácsolás, vágás, ragasztás, környezetismeret: természeti élőhelyei az állatoknak az adott mesében
- - mert a munka végén a közös értékelés, véleményalkotás fejleszti szókincsüket
- - mert játéknak érzik a csoportban dolgozást, miközben a munka közös élményszerzés számukra.
- Ezért fontos, hogy hagyjuk a gyerekeket tevékenykedni, hagyjuk, hogy kibontakoztathassák gondolataikat. Tehát a csoportmunka mindenképpen jó munkaforma a művészetoktatásban is.
A legutóbbi csoportmunkánk a népmese napjához kacsolódott. A 3-4. osztályosokkal általuk választott magyar népmeséket dolgoztunk fel. 3 db négy-öt fős csoportban szorgoskodtak. A három mese a BÉKAKIRÁLY, AZ ÖREG HALÁSZ ÉS A NAGYRAVÁGYÓ FELESÉGE, ill. NYAKIGLÁB, CSUPAHÁJ ÉS MÁLÉSZÁJ.
Feladatuk volt a háttér és a szereplők megalkotása, bármilyen, általuk választott, a szertárban található anyaggal, eszközzel. Textil, festék, karton, száraztészta. Érdekességként, új technika kipróbálásaként miltonkapoccsal (jancsiszöggel) állítottuk össze a mesehősöket. Így tettük őket mozgathatóvá, mivel a munka zárásaként életre keltettük őket, a csoportok eljátszották egymásnak a történeteket. Szépen, választékosan fogalmazva mesélték el egymásnak. A gyerekek nagyon élvezték a mesék bemutatását. A képek önmagukért beszélnek.
A munkában résztvevő gyerekek:
NYAKIGLÁB, CSUPAHÁJ ÉS MÁLÉSZÁJ c. mese:
Lakatos Hanna 3.c.
Orbán Richárd 3.c.
Orbán Mihály 3.c.
Koszta Dzsenifer 3.c.
AZ ÖREG HALÁSZ ÉS A NAGYRAVÁGYÓ FELESÉGE c. mese:
Halasi Hanna 4a.
Tóth Léna Dóra 3.b.
Kovács Nikoletta 3.b.
Hüse Petra 3.b.
Bodogán Panna 3.b.
A BÉKAKIRÁLY c mese:
Asztalos Bella 3.d.
Pálóczi Natasa 3.d.
Nagy Klára 3.d.
Miskolczi Bence 3.a.
Tóthné Kovács Ilona
- Tóthné Kovács Ilona