DIVATTÖRTÉNET, RÉGI VISELETEK, KORUNK DIVATJA.
Mit is jelent a DIVAT kifejezés, mit gondolnak erről a gyerekek?
Összegyűjtöttünk néhány választ erre a kérdésre:
- „A divat egy stílust fejez ki, meg a kedvünket, hogy milyen napunk van.”
- „A divattal a kreativitásunkat fejezzük ki.”
- „A divat olyan, ami nem fontos, de mégis meghatároz, meg dolgokat is elárulhat rólad.”
- „A divattal ki lehet mutatni hogy milyen vagy.”
- „A divat az alkalmas időpontban a MENŐ!
- „A divat, hogy mások ÚJFÉLE ruhákat találnak ki.”
- „A divat az, hogy valamikor többen is ezt hordják.”
- „A divat a kreativitásunk megtestesítője.”
És összehasonlításképpen a gyerekszájjal - megközelítések a különböző szakemberektől:
„A divat az, ha van valami, ami nincs mindenkinek, de nemsokára van!” (Vető József)
„A divat nem feltétlenül a trendek elsöpréséről és újak behozásáról szól. Hanem arról, hogyan fejezzük ki a kreativitásunkat, hogyan állítsunk össze egy öltözetet, hogyan készítsünk új kombinációkat, és hogyan adjunk át egy hangulatot.” (Bea Johnson)
„Nem divat, ami nem terjed el.” (Coco Chanel)
Az óránkat beszélgetéssel indítottuk: mik voltak a régmúlt idők öltözködési szokásai, hogyan alakult ki a ruházat - öltözék, milyen átalakuláson ment keresztül, milyen változásokat fedezhetünk fel a különböző női és férfi ruhadaraboknál, mik a mai trendek?
Majd képeket, rajzokat vetítettem ki, ötleteket gyűjtöttünk a feladathoz.
Feladatuk: plakátkészítés volt, egy szabadon választott ruhadarab történeti változásának a bemutatása.
A feladatban résztvevő gyerekek: Balogh Ramóna, Birinyi Dorina, Orosz Tímea, Barta Levente, Harangi Viktória, Bere Levente, Tóth János, Fenyvesi Roland, Harsányi Vivien, Hoffmann Fanni, Lovas Cintia, Balogh Lilla, Varga Ivett, Fejér Emese, Nagy Vivien, Oláh Brigitta, Papp Nikolett, Burger Lili, Piroska Amanda, Montlika Liza, Bencsik Odett, Szabó Bíborka, Néző Levente, Varga Márton, Czene Máté, Veress Viktória, Végső Noémi.
Gratulálok tanítványaimnak a kreatív ötletekhez!
Tóthné Kovács Ilona
- Tóthné Kovács Ilona