HONNAN HOVÁ. Tehetségek nyomában.

Kedves művészetkedvelő Gyerekek, Szülők, Kollégák!

 

Portrésorozatot szeretnék indítani, ahol egy-egy hozzám, képzőművészet tanszakra járó,

vagy korábban járt diákjaimat fogom bemutatni. Olyan tehetséges tanulókat,

akiknek többet jelentettek az itt eltöltött évek, mint délutáni elfoglaltság az iskolában.

A legtöbb művészetire járó gyereknek ugyanis csak hobbi, kikapcsolódás,

egy rendszeres hetente járó program az iskolában választható lehetőségek közül.

De a művészeti iskola, az alkotás, ennél sokkal többről szól:

önbizalom növelés, örömforrás, elmélyülés, öngyógyítás, kiegyensúlyozottság,

önmagamra találás,, vagy akár jövőbeli célok megalapozását is nyújthatja számunkra.

Első interjúalanyom, büszkeségem, akit most bemutatok nektek, Földi Máté, iskolánk

8. c. osztályos tanulója.

Máté 2. osztályos korában kezdett el művészeti iskolába járni hozzám.

7 év alkotói munka van most mögötte, a kiváló általános iskolai tanulmányok mellett.

Nézzük, hogyan látja az elmúlt rajzos éveit.

 

  1. Mesélj a képzőművészethez (rajzoláshoz) való kapcsolódásodról! Hogyan kezdődött

gyerekkorodban?

Már óvodás koromban nagyon sokat színeztem és rajzoltam. Alsó tagozatos voltam, amikor Kosina Krisztina tanító nénim rajzot tanított nekem és mondta, hogy tehetséges vagyok. Anya és Kriszti néni javaslatára beiratkoztam a művészeti iskola vizuális tanszakára. Az iskola mellett a szabadidőm nagy részét is rajzolással töltöttem. Először másoltam könyvekből, mesékből, majd fejből rajzoltam.

 

 

  1. Mit adott neked a művészeti iskola? Beszélhetünk múlt időben, hiszen ebben az évben végzel itt is, nemcsak a 8. osztályból ballagsz el.

A képzőművészeti iskola nagyon sokat adott, mind fejlődésben, tanulásban és gyakorlásban is. Nemcsak tanulás volt nekem, hanem a hobbimra szántam az időm, kikapcsolódás, feltöltődés volt nekem. Nagyon sokat segített a rajz felvételire való felkészítésben Tóthné Kovács Ilona tanárnő, aki nemcsak a szakmai felkészülésben, hanem lelkileg is sokat támogatott, bátorított engem.

  1. Milyen képzőművészeti irányzatok, technikák vonzanak leginkább? Mesélj az érdeklődési körödről!

Szinte minden technikát kipróbáltam már, de legjobban a tetszésemet a toll, filctoll, tus technikák nyerték el.  Nagyon különlegesnek tartom, mert ezzel saját stílusomban tudok alkotni. Nagyon érdekel a grafika pl. képregények, rajzfilmek, mivel ezen nőttem fel. Rengeteg szuperhős karaktert, híres embert ábrázoltam, készítettem képregényeket. Jelenleg fiatalok öltözködése, a cipők, a streetwear érdekel. Ezeket tervezem, rajzolom saját stílusomban. Nem hagyhatom ki a kézműves művészetet sem, mert Baloghné Szűcs Emma tanárnővel a korongozás mellett a szobrászatot is tanulhattam. Ebben is megtaláltam a tehetségem. 

  1. Az érdeklődésed, művészeti irányultságod kapcsán el is jutottunk a továbbtanuláshoz. Hová tovább? Büszkén mondhatjuk el az érdeklődő olvasóknak, hogy kimagasló eredménnyel kerültél be az általad választott középiskolába? Milyen szakra jelentkeztél?

Ahogy már mondtam a rajzolás szeretetével az is társult, hogy olyan iskolát válasszak, ami ezzel kapcsolatos. Továbbá fontosnak tartottam, hogy a grafikát, mint hobbimat is tovább tudjam vinni. A Kós Károly Művészeti Szakgimnázium és Kollégiumba jelentkeztem művészeti grafikus szakra. Itt a tanulmányi eredmények mellett egy összetett rajz felvételin kellett részt vennem. Nagyon sokat készültem rá Ica néni segítségével, illetve felkészítő foglalkozásra jártam a leendő az iskolában. Portfóliót készítettem a meglévő munkáimból, igyekeztem megmutatni minden oldalam, tehetségem. Nagyon örülök, mert a jelentkezők rangsorában a 2. helyre kerültem. A művészeti grafikus szakon hagyományos grafikát, számítógépes grafikai szerkesztést egyaránt tanulnak. Megfelelő gyakorlat után tervezhetnek akár könyvillusztrációt, plakátot, különböző kiadványokat és reklámanyagokat. Továbblépésként folytathatják tanulmányaikat művészeti egyetemeken vagy elhelyezkedhetnek grafikai stúdiókban.  

Ezúton szeretném megköszönni az iskolámnak, tanáraimnak a tehetségem kibontakoztatását, felkészítést, a sok-sok bátorítás, amellyel hozzájárultak a továbbtanulásomhoz.

 

 

Ő volt első riportalanyom, egy olyan tanítvány, akire nagyon büszke vagyok!

Sok sikert, önfeledt alkotást kívánok Máténak a Kós Károly Művészeti Szakgimnáziumban!

A következő tehetségem bemutatása szeptemberben, a következő tanévben!

Addig is jó feltöltődést kívánok a nyárra mindenkinek!

 

Tóthné Kovács Ilona

  • Tóthné Kovács Ilona